Kao vlasnik Peugeota 408, sigurno ste se susreli s nekim problemima. Kvarovi mogu biti frustrirajući, ali uz pravo znanje i alate, mnoge od njih možete riješiti sami.
Najčešći problemi s Peugeotom 408 uključuju kvarove na električnom sustavu, problema s mjenjačem, curenje ulja i kvarove na ovjesu. Redovito održavanje i pravovremeno rješavanje problema ključ je za održavanje vozila u vrhunskom stanju.
U ovom članku ću vam pomoći identificirati najčešće kvarove i dati savjete kako ih uspješno riješiti, kako biste uživali u vožnji svog Peugeota 408 bez stresa.
1. Problemi s automatskim mjenjačem
Peugeot 408 poznat je po svojim povremenim problemima s automatskim mjenjačem. Vlasnici često prijavljuju kašnjenje pri promjeni stupnjeva prijenosa i grubo prebacivanje brzina.
U nekim slučajevima, ovi problemi mogu dovesti do potpunog kvara mjenjača.
Jedan od glavnih uzroka ovih poteškoća je nedovoljno ili neodgovarajuće održavanje.
Redovita zamjena ulja u mjenjaču ključna je za njegov ispravan rad.
Mnogi vozači zanemaruju ovaj važan aspekt održavanja, što dovodi do preuranjenog trošenja komponenti.
Popravci automatskog mjenjača na Peugeotu 408 mogu biti skupi. Ovisno o ozbiljnosti problema, troškovi se mogu kretati od 500 do čak 3000 EUR.
U ekstremnim slučajevima, kada je potrebna zamjena cijelog mjenjača, cijena može premašiti 5000 EUR.
Česti simptomi problema s mjenjačem uključuju trzanje pri ubrzavanju, neobične zvukove tijekom promjene brzina i paljenje lampice za provjeru motora.
Vozači mogu primijetiti da automobil teško ubrzava ili da se mjenjač prebacuje u pogrešne brzine.
Stručnjaci preporučuju redovite preglede mjenjača svakih 60.000 do 100.000 kilometara.
Ovo može pomoći u ranom otkrivanju potencijalnih problema i sprječavanju skupljih popravaka u budućnosti.
Važno je koristiti preporučeno ulje za mjenjač i izbjegavati agresivnu vožnju koja može dodatno opteretiti sustav.
Neki vlasnici Peugeota 408 odlučuju se za ugradnju poboljšanih komponenti mjenjača kako bi riješili ponavljajuće probleme.
Ovo može uključivati zamjenu ventila, senzora ili čak nadogradnju softvera mjenjača. Iako ove modifikacije mogu biti skupe, često pružaju dugotrajnije rješenje.
2. Prijevremeno trošenje ležajeva prednjih kotača

Peugeot 408 suočava se s učestalim problemom prijevremenog trošenja ležajeva prednjih kotača. Ovaj kvar može se pojaviti već nakon 50.000 do 70.000 prijeđenih kilometara, što je znatno ranije od očekivanog životnog vijeka ležajeva.
Glavni simptomi ovog problema uključuju neuobičajenu buku iz područja prednjih kotača, osobito pri skretanju ili vožnji po neravnim površinama.
Vozači često opisuju zvuk kao brujanje ili zujanje koje postaje intenzivnije s povećanjem brzine.
Uzroci prijevremenog trošenja ležajeva mogu biti višestruki. Loša kvaliteta cesta, agresivan stil vožnje i prekomjerno opterećenje vozila doprinose bržem trošenju.
Međutim, stručnjaci ističu da je dizajn ležajeva u Peugeotu 408 jedan od glavnih faktora ovog problema.
Zamjena ležajeva prednjih kotača na Peugeotu 408 može koštati između 150 i 300 EUR po kotaču, ovisno o kvaliteti rezervnih dijelova i cijeni rada u servisu.
Preporučuje se korištenje originalnih dijelova ili visokokvalitetnih zamjenskih dijelova renomiranih proizvođača kako bi se osigurala dugotrajna pouzdanost.
Preventivno održavanje može pomoći u produljenju životnog vijeka ležajeva.
Redoviti pregledi podvozja, pravilno podešavanje geometrije kotača i izbjegavanje pretjeranog opterećenja vozila mogu značajno smanjiti rizik od prijevremenog trošenja.
Neki vlasnici Peugeota 408 odlučuju se za nadogradnju na poboljšane ležajeve s boljim specifikacijama.
Iako ovo može biti skuplja opcija, dugoročno može rezultirati manjim troškovima održavanja i povećanom pouzdanošću vozila.
3. Kvarovi alternatora
Alternator je ključna komponenta električnog sustava automobila, a Peugeot 408 nije iznimka. Ovaj vitalni dio odgovoran je za punjenje akumulatora i napajanje električnih sustava dok motor radi. Nažalost, kvarovi alternatora nisu rijetkost kod ovog modela.
Najčešći simptomi problema s alternatorom uključuju slabo osvjetljenje farova, poteškoće pri pokretanju vozila i neobične zvukove ispod poklopca motora.
Vozači mogu primijetiti da se akumulator brzo prazni ili da se na instrument ploči pali lampica upozorenja za akumulator.
Uzroci kvarova alternatora kod Peugeota 408 variraju od istrošenih četkica do problema s remenicom.
Ponekad je problem u regulatoru napona koji ne uspijeva održavati stabilan napon. U težim slučajevima, može doći do potpunog zakazivanja ležajeva alternatora.
Popravak alternatora na Peugeotu 408 nije jeftin zahvat. Ovisno o ozbiljnosti problema, troškovi mogu varirati od 150 do 500 EUR.
Kompletna zamjena alternatora može koštati i do 800 EUR, uključujući dijelove i rad. Važno je napomenuti da cijene mogu varirati ovisno o servisu i regiji.
Redovito održavanje može značajno produžiti životni vijek alternatora.
Preporučuje se provjera stanja remena alternatora pri svakom redovnom servisu.
Također, važno je održavati čistoću prostora oko alternatora kako bi se spriječilo nakupljanje prljavštine i vlage.
Zanimljivo je da neki vlasnici Peugeota 408 prijavljuju probleme s alternatorom već nakon 80.000 do 100.000 prijeđenih kilometara.
To je relativno rano u usporedbi s drugim modelima, što ukazuje na potencijalni konstrukcijski nedostatak kod određenih serija ovog modela.
U slučaju sumnje na kvar alternatora, preporučuje se hitna dijagnostika u ovlaštenom servisu ili kod stručnog električara za automobile.
Brza reakcija može spriječiti daljnja oštećenja i potencijalno skuplje popravke u budućnosti.
4. Curenje servo upravljača i lupanje

Peugeot 408 može imati probleme s curenjem servo upravljača i lupanjem. Ovi simptomi često ukazuju na ozbiljnije kvarove koji zahtijevaju brzu reakciju.
Curenje tekućine servo upravljača obično se primjećuje kao crvenkaste mrlje ispod automobila. Ovo curenje može dovesti do smanjene učinkovitosti upravljačkog sustava i otežanog upravljanja vozilom.
Lupanje u servo upravljaču još je jedan čest problem kod Peugeota 408. Ovo se može manifestirati kao neugodan zvuk prilikom okretanja upravljača, posebno pri niskim brzinama ili stajanju.
Uzroci lupanja mogu biti istrošeni zglobovi upravljača, oštećene komponente ovjesa ili problemi s pumpom servo upravljača.
Popravak ovih problema može biti skup.
Zamjena pumpe servo upravljača na Peugeotu 408 može koštati između 300 i 600 EUR, ovisno o modelu i godini proizvodnje. Ako je potrebno zamijeniti cijeli sustav servo upravljača, troškovi mogu narasti i do 1000 EUR ili više.
Redovito održavanje ključno je za sprječavanje ovih problema.
Vlasnici Peugeota 408 trebali bi redovito provjeravati razinu tekućine servo upravljača i paziti na znakove curenja. Također je važno obratiti pažnju na bilo kakve neobične zvukove ili promjene u osjećaju upravljanja.
Ako se primijete problemi, preporučuje se hitna posjeta mehaničaru.
Odgađanje popravka može dovesti do još skupljeg oštećenja i potencijalno opasnih situacija na cesti. Stručnjak će moći dijagnosticirati točan uzrok problema i preporučiti najprikladnije rješenje.
5. Problemi s prijenosom na rampama
Peugeot 408 suočava se s određenim izazovima kada je riječ o prijenosu na rampama.
Vozači često prijavljuju poteškoće prilikom kretanja na uzbrdicama, posebno kad je automobil opterećen ili vuče prikolicu. Ovi problemi manifestiraju se kroz trzaje, proklizavanje spojke ili čak gašenje motora.
Uzrok ovih poteškoća leži u osjetljivosti spojke i programiranju upravljačke jedinice mjenjača.
U nekim slučajevima, senzor nagiba ne reagira dovoljno brzo, što rezultira nedostatkom snage pri kretanju. Ovo može biti posebno problematično na strmim rampama ili u garažama s velikim nagibom.
Vlasnici Peugeota 408 često moraju prilagoditi svoj stil vožnje kako bi kompenzirali ovaj nedostatak.
Neki primjenjuju tehniku blagog dodavanja gasa uz istovremeno popuštanje kočnice, što omogućuje lakše kretanje na uzbrdici. Međutim, ova tehnika zahtijeva vještinu i može biti stresna za manje iskusne vozače.
Peugeot je prepoznao ovaj problem i izdao ažuriranje softvera za neke modele.
Ovo ažuriranje poboljšava odziv spojke i optimizira rad mjenjača na rampama. Cijena ovog ažuriranja u ovlaštenim servisima kreće se oko 150 EUR, ovisno o lokaciji i modelu vozila.
Za vozače koji se često susreću s ovim problemom, a nisu obuhvaćeni ažuriranjem, postoje i aftermarket rješenja.
Neke radionice nude ugradnju pojačanih opruga spojke ili modifikaciju upravljačke jedinice mjenjača. Ove modifikacije mogu koštati između 300 i 600 EUR, ovisno o opsegu radova.
Važno je napomenuti da problemi s prijenosom na rampama mogu ukazivati i na istrošenost spojke.
U tom slučaju, zamjena spojke može koštati od 800 do 1200 EUR, ovisno o modelu i vrsti mjenjača. Redovito održavanje i pravovremena dijagnostika mogu spriječiti ozbiljnije probleme i produljiti vijek trajanja transmisije.
6. Začepljen DPF filter

DPF filter ili filtar čestica čađe važan je dio ispušnog sustava modernih dizelskih motora, uključujući i one u Peugeotu 408. Njegova je uloga smanjiti emisiju štetnih čestica, no s vremenom može postati začepljen.
Glavni simptomi začepljenog DPF filtera uključuju gubitak snage motora, povećanu potrošnju goriva i pojavu upozoravajuće lampice na instrument ploči. Vozači mogu primijetiti i povećanu količinu dima iz ispuha te neobične zvukove iz motora.
Najčešći uzrok začepljenja DPF filtera su učestale kratke vožnje pri kojima se ne postižu uvjeti za automatsku regeneraciju. Regeneracija je proces kojim se filtar zagrijava na visoke temperature kako bi se nataložena čađa pretvorila u pepeo.
Kada se DPF filter začepi, potrebno je provesti prisilnu regeneraciju.
To se može učiniti vožnjom na otvorenoj cesti brzinom od najmanje 60 km/h u trajanju od 10 do 15 minuta. Ako ovo ne pomogne, potrebno je posjetiti ovlašteni servis.
Trošak čišćenja DPF filtera u Hrvatskoj kreće se od 150 do 300 EUR, ovisno o stupnju začepljenja i metodi čišćenja. U slučaju da je filter prekomjerno oštećen, može biti potrebna zamjena, što može koštati i do 1000 EUR.
Za prevenciju začepljenja DPF filtera, preporučuje se redovita vožnja na dužim relacijama, korištenje kvalitetnog dizelskog goriva i redovito održavanje vozila prema preporukama proizvođača.
Vlasnici Peugeota 408 trebali bi biti posebno oprezni ako često voze na kratkim relacijama.
7. Neravnomjeran rad motora i trzaji kod ubrzavanja

Neravnomjeran rad motora i trzaji kod ubrzavanja čest su problem koji muči vlasnike Peugeota 408. Ovaj fenomen može biti izazvan nizom faktora.
Neispravnost svjećica je jedan od glavnih uzroka neravnomjernog rada motora. Istrošene ili zaprljane svjećice ne mogu pravilno zapaliti smjesu goriva i zraka, što dovodi do preskakanja paljenja i trzanja motora. Zamjena svjećica obično košta između 50 i 100 EUR, ovisno o kvaliteti dijelova.
Problem može ležati i u sustavu za dovod goriva. Začepljeni injektori ili neispravan senzor protoka zraka mogu poremetiti omjer goriva i zraka, uzrokujući neravnomjeran rad. Čišćenje injektora može koštati oko 80 EUR, dok je zamjena senzora protoka zraka skuplja opcija, s cijenom od 150 do 300 EUR.
Neispravna lambda sonda također može biti krivac. Ovaj senzor mjeri količinu kisika u ispušnim plinovima i pomaže u optimizaciji smjese goriva. Kad ne radi ispravno, motor može trzati i raditi neravnomjerno. Zamjena lambda sonde košta oko 100 do 200 EUR.
U nekim slučajevima, problemi s EGR ventilom mogu uzrokovati trzanje motora. EGR ventil recirkulira dio ispušnih plinova natrag u motor radi smanjenja emisija. Ako se začepi ili zaglavi, može dovesti do neravnomjernog rada. Čišćenje EGR ventila košta oko 100 EUR, dok je zamjena skuplja opcija, s cijenom od 200 do 400 EUR.
Rjeđe, ali ozbiljnije, problemi s kompresijom motora mogu uzrokovati trzanje i neravnomjeran rad. Ovo može biti zbog istrošenih klipnih prstenova ili ventila. Popravak ovakvih problema je skup i može koštati od 1000 EUR naviše.
Važno je napomenuti da neravnomjeran rad motora i trzaji kod ubrzavanja mogu ukazivati na ozbiljnije probleme ako se zanemare. Preporučuje se redovito održavanje i promptno rješavanje simptoma kako bi se izbjegli veći kvarovi i troškovi u budućnosti.