Mercedes B-klasa je popularan automobil poznat po udobnosti i eleganciji. Za vozače koji razmišljaju o kupnji ovog modela, važno je znati koji su najčešći kvarovi i problemi s kojima se mogu suočiti.
Ovaj članak pruža pregled uobičajenih problema koji mogu nastati kod Mercedesa B-klase, kako biste bili bolje informirani pri donošenju odluka. Prikupili smo iskustva vlasnika i mišljenja stručnjaka o pouzdanosti ovog automobila.
1. Motorni problemi
Problemi s motorom u Mercedes B-klasi mogu biti različiti. Jedan od češćih problema je preskakanje paljenja motora. Ovo može biti uzrokovano raznim faktorima poput problema s gorivom, svjećicama ili čak samim sistemom za paljenje.
Blokiranje EGR ventila je također jedan od problema. EGR ventil (ventil za recirkulaciju ispušnih plinova) može se začepiti zbog nakupljanja čađe i ostataka goriva. Ovo može uzrokovati smanjenje performansi motora i povećanje emisija ispušnih plinova.
Kod dizelskih motora, turbo kvarovi nisu rijetki. Turbo punjač može otkazati zbog nakupljanja ulja i nečistoća, što može smanjiti snagu motora. Popravak ili zamjena turbo punjača može koštati između 500 i 2000 EUR, zavisno o modelu i oštećenju.
Problemi s poluosovinom također su poznati kod ovog modela. Poluosovine koje se troše ili lome mogu izazvati vibracije i nepravilan rad motora. Zamjena poluosovine može koštati između 300 i 700 EUR.
Nije neuobičajeno da vlasnici B-klase prijavljuju slab akumulator. Ako svoj automobil ostavite parkiran na duže vrijeme, baterija može izgubiti napunjenost, što otežava paljenje. Zamjena akumulatora košta oko 100 do 200 EUR.
Drugi problemi uključuju kvarove na senzoru temperature motora. Ako senzor daju netočne informacije, to može dovesti do pregrijavanja motora ili njegova nepravilnog rada. Zamjena senzora temperature košta oko 50 do 150 EUR zavisno o modelu i potrošnom materijalu.
Važno je i redovito održavanje kako bi se spriječilo veće kvarove. To uključuje redovitu zamjenu ulja, svjećica, filtera i drugih potrošnih dijelova. Održavanje može smanjiti rizik od skupih popravaka u budućnosti.
Ovi problemi ne znače da je Mercedes B-klasa loš automobil, već da, kao i svi automobili, zahtijeva redovitu brigu i pravovremene intervencije. To će produžiti vijek trajanja vozila i osigurati optimalne performanse.
2. Električni kvarovi

Poznato je da Mercedes B-klasa često ima problema s električnim sustavima. Upravljačke jedinice za svjetla i brisače ponekad ne rade ispravno, što može uzrokovati frustracije tijekom vožnje. Električni prozori također mogu zakazati, što je posebno neugodno u slučaju lošeg vremena.
Problemi s multimedijskim i navigacijskim sustavom česti su u Mercedes B-klasi. Ekrani mogu zalediti ili se potpuno isključiti, što ometa vozača. Ove kvarove obično prati potreba za zamjenom cijele jedinice, što može biti skupo.
Pomoćna baterija može također prouzročiti probleme. Ako se pokvari, može doći do smanjenja snage farova, gubitka radija i nefunkcioniranja električnih prozora. Zamjena ove baterije košta oko 100-150 EUR. Ako se ne zamijeni na vrijeme, cijeli električni sustav automobila može prestati raditi.
Potrošači često prijavljuju da se problemi s električnim sustavom pojave bez prethodne najave. Vozači bi trebali obratiti pozornost na sve znakove problema i rješavati ih odmah kako bi izbjegli veće poteškoće. Električni problemi mogu zahtijevati stručnu dijagnostiku, što dodatno povećava troškove popravka.
Sigurnija je vožnja ako se na vrijeme provjeravaju i održavaju električni sustavi. Redoviti pregledi mogu pomoći u prepoznavanju kvarova prije nego što postanu ozbiljni. Održavanje električnog sustava ključno je za dugovječnost automobila. Redovito održavanje smanjuje rizik od neočekivanih kvarova i produžuje životni vijek vozila.
Vozači bi trebali biti svjesni ovih problema i držati se preporučenog rasporeda održavanja. Električni kvarovi mogu izazvati velike frustracije, posebno kada ometaju osnovne funkcije automobila. Stoga je važno pratiti performanse sustava i brzo reagirati na bilo kakve znakove problema.
3. Problemi s kočnicama
Mercedes B-klasa poznata je po nekoliko uobičajenih problema s kočnicama. Jedan od najčešćih problema je škripa kočnica. Vlasnici često prijavljuju da se ovaj zvuk javlja prilikom kočenja, što može biti neugodno ali i zabrinjavajuće.
Pored toga, prerano trošenje kočnih diskova i pločica također je čest problem. Vlasnici primjećuju da kočne pločice zahtijevaju promjenu češće nego što bi trebalo. Troškovi zamjene diskova i pločica mogu varirati, ali obično se kreću između 150 i 300 EUR, ovisno o kvaliteti dijelova i radova.
Problemi s papučicom kočnice također nisu rijetki. Nekada papučica može postati previše mekana ili tvrdoglava, što može utjecati na sigurnost vozača i putnika. Kad se pojave ovakvi simptomi, odmah treba posjetiti servis kako bi se utvrdilo u čemu je problem i popraviti kvar. Cijena popravka može biti oko 100-200 EUR, ovisno o složenosti problema.
Električni sustav kočenja također može uzrokovati probleme. Neispravan sustav ABS može dovesti do toga da se automobil nepravilno zaustavlja, posebno na klizavim površinama. Ovi kvarovi mogu ozbiljno utjecati na sigurnost vožnje. Održavanje i popravak ovakvih sustava može biti skuplje, često prelazeći 300 EUR.
Iako su problemi s kočnicama relativno česti, redovno održavanje može pomoći u smanjenju rizika od većih kvarova. Redovite provjere kod ovlaštenih servisa i korištenje kvalitetnih dijelova preporučuju se kako bi se održala optimalna funkcionalnost kočionog sustava.
4. Greške u upravljačkom sustavu

Mercedes B-klasa može imati nekoliko problema s upravljačkim sustavom koji se javljaju s vremenom. Jedan od najznačajnijih problema je s elektronskim servo upravljačem (EPS). EPS sustav se koristi za smanjenje napora potrebnog za upravljanje vozilom, ali može doći do kvara senzora ili elektronike.
Vozači često prijavljuju otežano okretanje volana ili potpuni gubitak pomoći. Kada se ovo dogodi, upravljanje može postati vrlo teško, posebno pri nižim brzinama. Održavanje ovog sustava je ključno, ali problemi se mogu pojaviti čak i uz redovitu brigu.
Prosječni trošak popravka EPS sustava može varirati. Uobičajeno, cijene popravka kreću se između 500 i 1500 EUR, ovisno o složenosti kvara i potrebnim zamjenskim dijelovima. Servisiranje se obično mora obaviti u specijaliziranom servisu zbog specifičnosti elektronike.
Osim EPS sustava, može doći i do mehaničkih problema s upravljačkim zglobovima ili stupom upravljača. Kada se pojave, ovi problemi obično manifestiraju kao čudni zvukovi pri okretanju volana. Oštećenja na ovim dijelovima često zahtijevaju zamjenu čitavih komponenti, što može biti skupo.
Još jedan problem koji se može pojaviti je curenje ulja iz hidrauličkog sustava volana. Ova situacija može dovesti do gubitka servopomoći te otežati učinkovito upravljanje. Rješavanje ovog problema uključuje zamjenu brtvi ili cijelih komponenti, a popravci mogu koštati između 300 i 700 EUR.
Vozači trebaju biti svjesni da simptomi problema u upravljačkom sustavu mogu varirati. Svaki neobičan zvuk, otežano okretanje volana ili problemi s elektronikom trebali bi biti signal za posjet servisu. Rana intervencija može spriječiti veće kvarove i izbjeći visoke troškove popravka.
Kad je u pitanju održavanje upravljačkog sustava, redoviti pregledi i pravovremeni popravci su ključni. Vozači bi trebali pažljivo slušati svoje vozilo i reagirati na prve znakove problema kako bi osigurali sigurno i udobno upravljanje.
5. Vibracije u kabini
Vibracije u kabini Mercedesa B-klase mogu se pojaviti iz više razloga. Jedan od najčešćih uzroka vibracija su problemi s kotačima. Ako su kotači neizbalansirani ili gume nisu pravilno napuhane, vozači mogu osjetiti neugodne vibracije dok voze. Trčanje po neravnim cestama s gumama koje nisu u dobrom stanju dodatno može pogoršati problem.
Drugi čest uzrok vibracija je poluosovina. Kod starijih modela Mercedesa B-klase, poluosovine mogu postati dotrajale, što može uzrokovati treskanje i vibracije. Vozači koji primijete ove simptome trebali bi odmah potražiti stručnu pomoć kako bi se izbjegle ozbiljnije štete.
Također, EGR ventil može biti problematičan. Kada EGR ventil ne radi ispravno, može uzrokovati neredovite rad motora, što rezultira vibracijama u kabini. Redovito održavanje i provjera ovih dijelova može značajno smanjiti rizik od vibracija.
Na kraju, problemi s motorom također mogu dovesti do vibracija. Posebno kod turbo motora, produžena upotreba i habanje može uzrokovati probleme. Turbopunjač može postati manje učinkovit s vremenom, što može rezultirati promjenama u radu motora i vibracijama.
Prosječni troškovi popravka vibracija u kabini Mercedesa B-klase variraju. Zamjena ili balansiranje kotača može koštati između 50 do 100 EUR. Popravci poluosovine ili EGR ventila mogu biti skuplji, krećući se od 200 do 500 EUR u prosjeku. Ako je potrebno zamijeniti turbopunjač, troškovi mogu biti još viši, dostižući i preko 1000 EUR.
Vozači bi trebali redovito provjeravati svoje vozilo i održavati ga kako bi smanjili rizik od vibracija. Rano prepoznavanje i popravak može uštedjeti novac i osigurati ugodnu vožnju bez neugodnih treskanja.
6. Problemi s ovjesom

Ovjes na Mercedes B-klasi često može biti izvor problema za vlasnike ovog modela. Jedan od najčešćih problema je istrošenost čahura ovjesa. Ove čahure su ključne za pravilno funkcioniranje ovjesa, a njihova istrošenost može dovesti do neugodnih zvukova i smanjenja udobnosti vožnje.
Podupirači su još jedna komponenta ovjesa koja može uzrokovati probleme. Kod modela Mercedes B-klase proizvedenih između 2012. i 2014. godine, zabilježeni su slučajevi kvara podupirača. Loši podupirači mogu značajno utjecati na upravljivost i stabilnost vozila, što je posebno rizično prilikom brže vožnje ili naglih promjena smjera.
Poluosovine su također slabija točka. Vlasnici često prijavljuju probleme s istrošenošću koje mogu uzrokovati vibracije tijekom vožnje, naročito pri ubrzavanju. Takvi problemi, ako se ne riješe pravovremeno, mogu rezultirati ozbiljnijim kvarovima koji zahtijevaju skupe popravke.
Osim funkcionalnih problema, ovjes može trpjeti i zbog loše kvalitete ceste. Naše ceste često imaju puno rupa i drugih nepravilnosti, što dodatno opterećuje ovjes. Česta vožnja po takvim cestama može ubrzati istrošenost komponenti ovjesa.
Popravak ovih problema može biti skup. Zamjena čahura ovjesa može koštati između 200 i 400 EUR, dok zamjena poluosovina može doseći cijenu od 800 EUR po osovini. Zamjena podupirača mogla bi vas koštati dodatnih 300 do 500 EUR po kotaču, ovisno o razini štete i potrebnim dijelovima.
7. Kvarovi klima uređaja
Jedan od najčešćih problema s klima uređajima je neispravnost osjetnika, odnosno sonde na izmjenjivaču topline. Ovaj kvar ometa pravilan rad klima uređaja jer osjetnik signalizira kada treba uključiti ili isključiti hlađenje ili grijanje. Zamjena ove komponente obično košta oko 50 do 100 EUR, ovisno o modelu i marki klima uređaja.
Kvar na motoru ventilatora, bilo unutarnje ili vanjske jedinice, također je čest problem. Motor ventilatora ključan je za cirkulaciju zraka kroz izmjenjivač topline. Kada motor ne radi ispravno, uređaj se pregrijava ili ne hladi dovoljno. Popravak ili zamjena motora ventilatora može koštati od 100 do 300 EUR.
Često se susrećemo i s problemima suženja bakrenih cijevi između unutarnje i vanjske jedinice. Instalacije se mogu oštetiti prilikom građevinskih radova ili zbog starosti. Potreban je stručan servis i popravci koji mogu iznositi od 50 do 200 EUR, ovisno o opsegu oštećenja.
Još jedan uobičajeni kvar je neispravnost kompresora. Kompresor je srce klima uređaja jer komprimira rashladno sredstvo i omogućuje njegovu cirkulaciju kroz sustav. Kvar kompresora može biti vrlo skup, često između 300 i 600 EUR, ili čak skuplji za naprednije modele.
Kada klima uređaj ne reagira na daljinski upravljač, prije poziva serviseru treba provjeriti baterije u upravljaču i napajanje električnom energijom. Ovaj jednostavan i često zanemaren problem može se riješiti bez dodatnih troškova, ali ako problem leži u senzoru ili elektronici unutar uređaja, popravak može koštati od 30 do 100 EUR.
Redovito održavanje klime ključno je za njeno pravilno funkcioniranje. Čišćenje filtara jednom mjesečno te pregled i servis jednom ili dvaput godišnje preporučuju se za dugotrajan i optimalan rad uređaja. Svako kašnjenje u održavanju može rezultirati skupljim popravcima kasnije.
Iscurenje rashladnog sredstva označava ozbiljan kvar. Rashladno sredstvo je potrebno za hlađenje zraka, a njegovo curenje ne samo da smanjuje učinkovitost, već može biti štetno za okoliš. Punjenje sistema rashladnim sredstvom i popravak curenja može biti trošak od 50 do 200 EUR.
8. Problemi sa sustavom za gorivo

Problemi sa sustavom za gorivo kod Mercedesa B-klase često se manifestiraju kroz loše performanse ili teškoće pri paljenju vozila. Česti problemi uključuju kvarove pumpe za gorivo, zapušene filtere i problemi sa senzorima goriva.
Jedan od najčešćih problema s pumpom za gorivo je njezin kvar ili oštećenje. To može dovesti do neregularne opskrbe gorivom, što može izazvati trzanje motora ili naglo gašenje vozila. Vlasnici se često susreću s ovim problemom nakon nekoliko godina upotrebe, posebno ako vozilo nije redovito održavano.
Filteri goriva također mogu uzrokovati probleme. Ako se filteri ne mijenjaju redovito, mogu se začepiti nečistoćama, što dovodi do lošeg protoka goriva. To može rezultirati gubitkom snage motora i povećanjem potrošnje goriva. Preporuča se redovita zamjena filtera kako bi se izbjegli ovi problemi.
Senzori goriva mogu postati nefunkcionalni ili netočni. Kada senzori ne rade pravilno, mogu slati pogrešne informacije računalu vozila, što može uzrokovati probleme pri paljenju ili loše performanse motora. Zamjena senzora obično je jednostavno rješenje, ali nepravilnosti mogu uzrokovati značajne probleme u radu vozila dok se ne riješi.
Troškovi popravka ovih problema variraju. Zamjena pumpe za gorivo može koštati između 300 i 600 EUR, dok zamjena filtera goriva obično iznosi manje, oko 50 do 100 EUR. Senzori goriva mogu varirati u cijeni, ali obično se kreću između 100 i 200 EUR.
Preventivno održavanje može značajno smanjiti vjerojatnost pojave problema sa sustavom za gorivo. Redovite kontrole i zamjena dijelova prema preporukama proizvođača ključne su za dugotrajan i pouzdan rad Mercedesa B-klase.
9. Neispravna elektronika
Kod Mercedesa B-klase, problemi s elektronikom nisu rijetkost. Električni prozori su među čestim problemima. Vlasnici se često žale na to da se prozori ne spuštaju i ne dižu pravilno, što može biti frustrirajuće. Popravci ovakvih problema koštaju između 50 i 200 EUR, ovisno o težini kvara.
Drugi čest problem su neispravne upravljačke jedinice za svjetla i brisače. Ove jedinice mogu uzrokovati da svjetla ne rade ispravno ili da brisači stakla prestanu funkcionirati u ključnim trenucima. Troškovi popravka variraju, ali mogu biti relativno visoki, često od 150 do 400 EUR.
Infotainment i navigacijski sustavi također su skloni kvarovima. Vlasnici prijavljuju zamrzavanje ekrana, probleme s GPS signalom i nemogućnost povezivanja s mobilnim uređajima. Ove vrste popravaka mogu koštati od 100 do 500 EUR, ovisno o prirodi problema.
Multimedijalni sustavi se također suočavaju s problemima koji uključuju neispravno zvučanje, nepravilnu reprodukciju glazbe te poteškoće s Bluetooth povezivanjem. Zamjena ili popravak pojedinih komponenti može se kretati od 100 do 300 EUR.
Problemi s elektronikom mogu značajno utjecati na vozačevo iskustvo. Iako nisu uvijek opasni po sigurnost, ovi problemi mogu biti vrlo neugodni i smanjiti užitak vožnje. Preporučuje se redovito održavanje i dijagnostika kako bi se što prije otkrili i popravili potencijalni kvarovi.
Problemi s mjenjačem
Jedan od najčešćih problema s Mercedes B-klasa je kvar automatskog mjenjača. Ovi problemi često uključuju nepravilno prebacivanje brzina ili odgodu između promjena brzina. Vlasnici izvješćuju o trzajima pri prebacivanju brzina, čudnim zvukovima kao što su udaranja i zveckanja, te osjećaju neujednačenog rada mjenjača.
Uzrok ovih problema često je povezan s nedostatkom ulja ili uljem koje je izgubilo svoja svojstva podmazivanja. Regularne zamjene ulja u mjenjaču ključne su za održavanje njegove funkcionalnosti. Kada se ulje ne mijenja redovito, može izgubiti svoja svojstva i uzrokovati kvar mjenjača.
Ako vlasnik primijeti ove simptome, važno je da odmah potraži stručnu pomoć. Kvarovi automatskih mjenjača ne smiju se zanemarivati, jer mogu dovesti do ozbiljnijih problema i skupih popravaka. Na primjer, zamjena nekih dijelova mjenjača može koštati između 1.000 i 3.000 EUR, dok cijeli novi mjenjač može koštati i do 5.000 EUR.
U nekim slučajevima, elektronika mjenjača može također biti problematična. Gašenje i paljenje motora ponekad može privremeno riješiti ovaj problem, ali će se kvar brzo vratiti. Kada se problem s elektronikom mjenjača pojavi, jedini trajni popravak je zamjena elektronskog modula, što također može biti skupo.
Redovno servisiranje i održavanje mjenjača može značajno produžiti njegov vijek trajanja. Vlasnici bi trebali redovito provjeravati razinu ulja i mijenjati ulje svakih 50,000-100,000 kilometara, ovisno o preporukama proizvođača. Održivost automatskog mjenjača bitno ovisi o redovnoj brizi i servisiranju.
Problemi s mjenjačem mogu biti frustrirajući i skupi, ali redovitim održavanjem i pažnjom mogu se umanjiti. Pravilno održavanje mjenjača ne samo da osigurava njegovu dugotrajnost, već i omogućuje ugodniju i sigurniju vožnju.
Najčešći problemi motora

Mercedes B-klasa obično se suočava s nekoliko uobičajenih problema vezanih uz motor, uključujući ubrizgavanje goriva, pregrijavanje motora i probleme s turbopunjačem.
Problemi s ubrizgavanjem goriva
Kod Mercedes B-klase često se javljaju problemi s ubrizgavanjem goriva. Sistem ubrizgavanja goriva može biti zahvaćen zbog začepljenja injektora ili problema s pumpom za gorivo.
Vozači mogu primijetiti nestabilan rad motora, teškoće u paljenju i lošiju potrošnju goriva. Začepljeni injektori smanjuju učinkovitost motora i mogu prouzročiti nepravilnosti u radu.
Redovno čišćenje i održavanje sustava ubrizgavanja goriva može pomoći u izbjegavanju ovih problema. Vozačima se preporučuje korištenje visokokvalitetnih goriva kako bi smanjili rizik od zastoja i kvarova.
Pregrijavanje motora
Pregrijavanje motora je još jedan uobičajeni problem kod Mercedes B-klase. Ovaj problem može nastati zbog kvara rashladnog sustava, poput curenja rashladne tekućine ili problema s termostatom.
Često se javljaju neugodni simptomi poput pare ispod poklopca motora ili naglog povećanja temperature motora. Vozači bi trebali redovno provjeravati razinu rashladne tekućine i osigurati ispravnost svih komponenti rashladnog sustava. Pravilno održavanje i provjera ventilatora i termostata može značajno smanjiti rizik od pregrijavanja.
Problemi s turbopunjačem
Problemi s turbopunjačem također su prisutni kod Mercedes B-klase. Kada turbopunjač ne radi ispravno, može doći do gubitka snage motora, povećane potrošnje goriva i pojave plavog ili crnog dima iz ispušne cijevi.
Uzroci mogu biti različiti, uključujući začepljene filtere, curenja ulja ili mehanička oštećenja turbopunjača. Redovno servisiranje turbopunjača, zamjena ulja i korištenje ispravnog ulja za motor mogu pomoći u sprečavanju ovih problema.
U nekim slučajevima, zamjena turbopunjača može biti jedino rješenje za održavanje performansi i pouzdanosti motora.
Elektronički kvarovi
Elektronički sustavi u Mercedes B-klasi mogu uzrokovati brojne probleme vlasnicima. Najčešći elektronički kvarovi uključuju probleme s upravljačkim jedinicama i kvarove u električnom sustavu vozila.
Kvarovi upravljačke jedinice
Upravljačke jedinice u Mercedes B-klasi često se suočavaju s kvarovima koji mogu utjecati na različite funkcije vozila. Kvarovi se najčešće javljaju u jedinicama koje kontroliraju svjetla, prozore i sustave za brisače. Ovi problemi mogu se manifestirati na različite načine, od nemogućnosti aktiviranja svjetala do otkazivanja prozora koji se ne mogu otvoriti ili zatvoriti.
Jedan od najčešćih problema s upravljačkom jedinicom uključuje multimedijske i navigacijske sustave. Ovi sustavi često doživljavaju zastoj ili zamrzavanje, što može biti frustrirajuće za vozače. Problemi s softverom mogu zahtijevati ažuriranja ili čak zamjenu cijele jedinice. Zamjena može biti skupa, pa je redovito održavanje i ažuriranje softvera ključno za izbjegavanje većih kvarova.
Drugi čest problem je kvar sustava za brisače, gdje upravljačka jedinica može prestati slati signale za aktivaciju brisača. Ovi kvarovi mogu biti opasni tijekom lošeg vremena jer smanjuju vidljivost vozača.
Problemi s električnim sustavom
Električni sustavi Mercedes B-klase često imaju probleme s baterijama i elektropokretačima. Jedan od najčešćih problema je brza potrošnja baterije, što može dovesti do situacija gdje vozilo neće startati. Redovito provjeravanje stanja baterije i njeno održavanje može pomoći u sprječavanju ovih problema.
Drugi čest problem je prekidač za paljenje, koji može uzrokovati povremene poteškoće pri paljenju vozila. Kvar prekidača može zahtijevati zamjenu, što može biti složeno i skupo. Problemi s alternatorom također nisu neuobičajeni, a kada alternator prestane raditi ispravno, može doći do smanjenog punjenja baterije tijekom vožnje.
Osim toga, vozači često prijavljuju probleme s električnim prozorima. Kada električni prozori prestanu raditi, može doći do rušenja senzora ili prekidača. Popravci mogu varirati ovisno o ozbiljnosti problema, a ponekad je potrebna zamjena cijelog sustava prozora.
Električni sustavi, iako složeni, ključni su za sigurno i udobno iskustvo vožnje. Redovita dijagnostika i održavanje mogu pomoći u identificiranju i rješavanju potencijalnih problema prije nego što postanu ozbiljniji kvarovi.