BMW serija 5 poznata je po svojoj eleganciji, performansama i udobnosti koje pruža vozačima. Ovaj model zauzima vodeću poziciju među limuzinama zahvaljujući svojoj kombinaciji luksuza i tehnologije. Međutim, vlasnici i potencijalni kupci često se suočavaju s određenim problemima i manama specifičnim za ovaj automobil.
Poznavanje najčešćih problema može pomoći vozačima i vlasnicima u održavanju njihovih automobila te izbjegavanju skupih popravaka. Na primjer, kvarovi na motoru, problemi s električnim sustavom te neispravnosti u ovjesu samo su neki od problema s kojima se susreću vlasnici BMW-a serije 5. Kroz ovaj članak, saznat ćete više o najčešćim kvarovima i manama ovog popularnog modela.
1. Problemi s električnim sustavom
Kod BMW Serije 5, električni sustav može predstavljati značajan izvor problema. Česta su upozorenja o kvarovima na električnim prozorima. Ovo može uključiti kvarove motora za podizanje stakala ili prekidača, što često zahtijeva zamjenu dijelova.
Istrošene baterije su također uobičajene kod starijih modela. To može dovesti do poteškoća s pokretanjem vozila, ali i kvarova drugih električnih komponenti. Baterije se obično moraju mijenjati svake 3-4 godine, a cijena nove baterije može varirati između 100 i 250 EUR, ovisno o modelu i kvaliteti.
Prtljažnik kod Touring verzije često pati od problema s električnim mehanizmom za otvaranje. Neispravna vrata prtljažnika mogu zahtijevati popravak ili zamjenu motora, što može koštati između 150 i 300 EUR.
Električni sustavi za sjedala i grijanje također nisu imuni na kvarove. Problemi kao što su nefunkcionalni grijači sjedala ili kvarovi na motorima za podešavanje sjedala mogu zahtijevati intervenciju stručnjaka. Popravak ili zamjena ovih dijelova može koštati od 200 do 600 EUR, ovisno o složenosti sustava.
Kvarovi na kontrolnoj ploči mogu rezultirati lažnim alarmima i signalizacijama. Kod ovakvih problema dijagnostika može biti složena, a popravci skupi. Zamjena kontrolne ploče može iznositi od 500 do 1000 EUR.
Konačno, problemi s infotainment sustavom često uključuju zamrzavanje zaslona ili neodgovarajuće funkcije. To može zahtijevati softverske nadogradnje ili zamjenu komponenti, što može koštati između 300 i 800 EUR.
Redovito održavanje i pravovremena dijagnostika mogu pomoći u sprječavanju većih kvarova na električnom sustavu. Važno je slijediti preporuke proizvođača i održavati vozilo kako bi se izbjegli nepotrebni troškovi i unaprijed identificirali potencijalni problemi.
2. Curenje ulja iz motora

Curenje ulja iz motora jedan je od najčešćih problema s kojim se vlasnici BMW-a Serije 5 suočavaju. Ulje prolazi kroz razne brtve i spojeve koji mogu postati slabi ili oštećeni s vremenom. Ovo može rezultirati raznim neugodnim situacijama i ozbiljnim problemima za motor.
Najčešći uzroci curenja ulja uključuju oštećene brtve ili zaptivke poklopca ventila, brtve kartera i brtve filtra za ulje. Na starijim modelima, ove komponente mogu popustiti i uzrokovati konstantno curenje ulja. Problemi su češći kod starijih vozila ili onih s visokim brojem prijeđenih kilometara.
Potrošači često primijete lokve ulja ispod automobila ili primjete smanjenje razine ulja u motoru. Ako ulje kaplje na vruće dijelove motora, može doći do neugodnih mirisa i dimljenja. Ne popravi li se na vrijeme, može rezultirati većim oštećenjem motora.
Popravak curenja ulja ovisi o specifičnom uzroku problema. Zamjena brtve poklopca ventila može koštati od 150 do 300 EUR, dok je zamjena brtve kartera obično skuplja, često između 300 i 500 EUR. Ako je problem složeniji i uključuje više brtvi, troškovi mogu značajno porasti.
Važno je redovito provjeravati nivo ulja i vizualno pregledati motor na znakove curenja. Pravovremena intervencija može spriječiti daljnje štete i veće troškove popravka. Vlasnici bi trebali uključiti redovne mehaničke preglede i biti na oprezu za bilo kakve znakove curenja ulja.
3. Problemi s mjenjačem
BMW Serija 5 može imati probleme s automatskim mjenjačem. Ovo su složeni sustavi i problemi mogu biti ozbiljni. Glavni znak kvara je zatezanje mjenjača ili promjene brzina koje nisu glatke. Ponekad vozači mogu čuti zvukove poput klikanja ili škripanja.
Kad se javi problem s mjenjačem, troškovi popravka mogu biti visoki. Na primjer, zamjena cijelog mjenjača može koštati između 3.000 i 5.000 EUR. Cijena ovisi o specifičnom modelu BMW-a, starosti vozila i dostupnosti dijelova.
Česti uzroci problema s mjenjačem uključuju nedostatak tekućine za prijenos, što može uzrokovati pregrijavanje i habanje unutarnjih dijelova. Redovito održavanje, kao što je provjera i zamjena tekućine, važno je za dugotrajnost mjenjača.
BMW E60 modeli, proizvedeni između 2003. i 2010., poznati su po problemima sa SMG-II i SMG-III transmisijama. Problemi su često uzrokovani elektronikom mjenjača ili neispravnim senzorima. Ponekad je potrebna kalibracija softvera mjenjača kako bi se riješili ovi problemi.
S druge strane, noviji modeli poput BMW F10 (2010.-2017.) također nisu imuni na probleme s mjenjačem. Kod tih modela može doći do naglog gubitka snage ili paljenja lampice kvara. Ovi problemi često zahtijevaju stručnu dijagnostiku kako bi se identificirao i riješio uzrok.
Održavanje mjenjača može produžiti njegov vijek trajanja. Redovita zamjena tekućine za prijenos i pregled kod ovlaštenih servisa ključni su koraci u prevenciji većih kvarova. Na taj način vozači mogu izbjeći skupe popravke i uživati u glatkoj vožnji.
4. Kvarovi elektronike u kabini

Elektronika u kabini BMW Serije 5 može prouzročiti mnoge glavobolje vlasnicima. Ova vozila su poznata po sofisticiranoj elektronici, ali s vremenom, problemi se mogu pojaviti.
Jedan od čestih problema je kvar na ekranu središnje konzole. Ekran se može zamrznuti ili potpuno prestati raditi. Ovaj kvar može biti uzrokovan softverskim greškama ili problemom s napajanjem. Popravak ekrana ili zamjena može koštati oko 500 EUR.
Kontrolne ploče također nisu imune na kvarove. Osvjetljenje instrument ploče može početi treperiti ili se potpuno ugasiti. Ovaj problem najčešće je povezan s ožičenjima ili spojevima unutar ploče. Popravak može koštati između 200 i 400 EUR, ovisno o složenosti problema.
Navigacijski sustavi u BMW-u imaju tendenciju gubitka signala ili potpune nefunkcionalnosti. To može biti rezultat problema s GPS antenom ili softverskih grešaka. Zamjena antene može koštati oko 150 EUR, dok ponovno programiranje softvera može koštati dodatnih 100 EUR.
Bluetooth sustav također može biti problematičan. Na primjer, povezivanje s mobilnim uređajima može biti nestabilno ili se uređaji mogu sami odspojiti. Ovaj problem često zahtijeva ažuriranje softvera koje može koštati oko 100 EUR.
Zadnji problemi uključuju kvarove na klimatskom sustavu. Klima uređaji mogu prestati raditi zbog problema s električnim komponentama kao što su ventilatori ili senzori. Popravak ovih komponenti može koštati između 300 i 600 EUR, ovisno o vrsti kvara.
Elektronika u kabini BMW-a Serije 5 pruža mnoge funkcionalnosti, ali problemi mogu utjecati na iskustvo vožnje. Redovito održavanje može pomoći u prevenciji nekih kvarova, ali vlasnici bi trebali biti spremni na potencijalne troškove popravka kada se problemi pojave.
5. Problemi s hlađenjem motora
Sustav hlađenja motora je ključan za normalno funkcioniranje BMW serije 5. Kvarovi u ovom sustavu mogu izazvati ozbiljne probleme i skupe popravke. Jedan od najčešćih problema je curenje rashladne tekućine. To može biti uzrokovano oštećenjem hladnjaka, crijeva ili brtvi.
Mnogi vlasnici se žale na probleme s termostatom. Ako termostat zaglavi u otvorenom položaju, motor će se pregrijavati ili neće postići optimalnu radnu temperaturu. S druge strane, zatvoreni termostat može spriječiti cirkulaciju rashladne tekućine, što može ozbiljno oštetiti motor. Zamjena termostata obično košta oko 150 do 300 EUR.
Još jedan problem je neispravna pumpa za vodu. Pumpa za vodu čini ključnu komponentu koja osigurava cirkulaciju rashladne tekućine kroz motor. Ako pumpa otkaže, motor se brzo pregrijava što može dovesti do skupih popravaka. Zamjena pumpe za vodu može koštati od 300 do 700 EUR, ovisno o modelu i godini proizvodnje vašeg BMW-a.
Kod starijih modela BMW serije 5, osobito kod F10, javlja se problem s hladnjakom ulja. Kada dođe do curenja na hladnjaku ulja, može se miješati ulje i rashladna tekućina, što rezultira pregrijavanjem motora i mogućim oštećenjem unutarnjih dijelova. Popravak hladnjaka ulja može koštati između 200 i 500 EUR.
Problemi s ventilatorom za hlađenje također nisu rijetki. Ako ventilator za hlađenje ne radi ispravno, motor će se pregrijavati osobito u gustim prometnim situacijama ili tijekom ljetnih mjeseci. Cijena zamjene ventilatora može varirati od 200 do 400 EUR.
Zanimljivo je da zračni mjehuri unutar rashladnog sustava mogu uzrokovati nepravilnosti u radu motora. Mjehuri zraka mogu smanjiti učinkovitost hlađenja i dovesti do pregrijavanja. Ovaj problem se često javlja nakon nepropisnog punjenja sustava rashladnom tekućinom.
Posljednji, ali ne manje važan problem, je neispravna kontrolna jedinica za hlađenje. Ova elektronika može otkazati i spriječiti pravilno funkcioniranje cijelog sustava hlađenja. Zamjena ove jedinice može koštati između 150 i 400 EUR.
Održavanje sustava hlađenja i redovno servisiranje ključni su za izbjegavanje ovih problema. Redovitim pregledom i pravovremenom zamjenom komponenti možete produžiti vijek trajanja vašeg BMW-a te izbjeći skupe popravke.
Najčešći Kvarovi na BMW Seriji 5

BMW Serija 5 je poznat po svojoj izdržljivosti i performansama, ali kao i svaki drugi automobil, ima svojih problema. Ova sekcija će pokriti najčešće kvarove na BMW Seriji 5, uključujući probleme s elektronikom, motorom, i ovjesom.
Problemi s Elektronikom
Elektronika je jedan od najčešćih izvora problema kod BMW Serije 5. Često se javljaju kvarovi na električnim prozorima, što se može manifestirati kao blokiranje prozorskih stakala. Također, sustavi za infotainment su skloni kvarovima, gdje ekran može zamrznuti ili potpuno prestati raditi. Jedan od ozbiljnijih kvarova je kvar na elektronici prtljažnika, što može uzrokovati probleme s automatskim otvaranjem i zatvaranjem vrata prtljažnika.
Električni problemi ne staju tu. Istrošene baterije uzrokuju niz neugodnosti, uključujući nemogućnost pokretanja vozila. Vozila opremljena softverskim ažuriranjima preko zraka ponekad imaju problema s instaliranjem ažuriranja, uzrokujući greške u sustavima. Ovo može biti osobito frustrirajuće vlasnicima jer utječe na mnoge aspekte vožnje i komfora.
Kvarovi na Motoru
Motori BMW Serije 5 su generalno pouzdani, ali postoje određeni modeli koji pate od specifičnih problema. Jedan od čestih problema je sa turbopunjačima, koji mogu zakačiti i prestati raditi, smanjujući performanse vozila. Dizelski motori često imaju probleme s DPF (Diesel Particulate Filter) filtrima, koji se mogu začepiti i uzrokovati pad snage.
Kod modela s direktnim ubrizgavanjem, vlasnici mogu primijetiti nakupljanje ugljika na ventilima, što zahtijeva redovito čišćenje. Problemi sa sustavom za hlađenje motora također nisu rijetki; curenja rashladne tekućine mogu dovesti do pregrijavanja motora i ozbiljnih kvarova. Čak i manje komponente kao što su svjećice i bobine za paljenje mogu uzrokovati probleme kod određenih modela, što zahtijeva redovitu zamjenu i održavanje.
Problemi s Ovjesom
Ovjes BMW Serije 5 je dizajniran kako bi pružio glatku vožnju, ali može biti sklon problemima kod dugotrajne upotrebe. Jedan od najčešćih problema je habanje čahura i šokova, što može rezultirati nestabilnom vožnjom i povećanjem buke. Isto tako, problemi sa sustavom zračnog ovjesa mogu uzrokovati neugodne promjene u visini vozila i udobnosti vožnje.
Prilikom vožnje po neravnim cestama, dijelovi ovjesa također mogu biti podložni oštećenjima. Treba pripaziti na znakove problema kao što su abnormalni zvukovi ili promjene u upravljanju. Vlasnici često primjećuju povećanu potrošnju guma kao znak problema s ovjesom, što zahtijeva redovnu kontrolu i pravovremenu zamjenu neispravnih dijelova kako bi se osigurala sigurnost i udobnost vožnje.
Kako Prevenirati Kvarove
Prevencija kvarova na BMW Seriji 5 može značajno produžiti vijek vozila i smanjiti troškove popravka. Ključni elementi uključuju pravilno održavanje i redovite servise.
Pravilno Održavanje
Pravilno održavanje je ključno za dugotrajnost BMW Serije 5. Prvo, redovito provjeravajte razinu ulja i kvalitete ulja u motoru. Korištenje odgovarajućeg ulja osigurava optimalno podmazivanje i smanjuje trošenje motora.
Provjerite i sustav hlađenja kako biste spriječili pregrijavanje motora. To uključuje provjeru razine rashladne tekućine i stanje radijatora. Redovito čišćenje i mijenjanje filtara zraka pomaže u održavanju čistoće motora.
Također, redovito provjeravajte kočnice. Održavanje kočnih diskova i obloga ne samo da povećava sigurnost, već i sprječava skuplje popravke. Provjerite i stanje guma; pravilno napuhane gume smanjuju habanje i povećavaju sigurnost vožnje.
Elektroničke komponente poput akumulatora i senzora također zahtijevaju pažnju. Redovito provjeravanje akumulatora i njegovo punjenje sprječava neočekivane kvarove. Pazite na sve signalne svjetlosne indikatore jer mogu ukazivati na probleme s elektronikom ili motorom.
Redoviti Servisi
Redoviti servisi su temelj održavanja BMW Serije 5. Preporučuje se servis svakih 15,000 do 20,000 kilometara ili prema preporukama proizvođača. Tijekom servisa, mehaničari pregledavaju ključne komponente poput motora, mjenjača, kočnica i sustava ovjesa.
Redovito mijenjanje ulja i filtara ključni su za održavanje motora u dobrom stanju. Također je važno pregledati sustav goriva, uključujući pumpe i injektore goriva. Servis pumpe visokog pritiska posebno je važan kako bi se izbjegli problemi s pritiskom goriva.
Tijekom servisa, provjeravaju se i zatezači te lanci bregastih osovina, što je kritično za ispravno funkcioniranje dizel motora. Zanemarivanje ovih komponenti može dovesti do ozbiljnih mehaničkih problema.
Osim mehaničkih komponenti, provjera i ažuriranje softvera vozila također spadaju pod redovite servise. Ažuriranja mogu poboljšati performanse i sigurnost vozila te smanjiti vjerojatnost elektronike.
Redoviti servisi također uključuju kontrolu sustava kočenja i ovjesa, čime se osigurava maksimalna sigurnost i udobnost tijekom vožnje. Kvalitetna briga o vozilu kroz redovite servise može dugoročno uštedjeti novac i produžiti njegovo trajanje.
Što Raditi u Slučaju Kvara
Kvar na vozilu može biti izuzetno frustrirajući, ali postupci koje poduzmete mogu olakšati situaciju. Prije svega, važno je ostati smiren i procijeniti stanje. Ako se kvar dogodi tijekom vožnje, sigurno zaustavite vozilo na prometnom dijelu ceste, uključite sva četiri pokazivača smjera i stavite reflektirajući trokut.
Ako je problem u motoru, poput naglog gubitka snage ili paljenja lampice kvara, moguće je da je uzrok visokotlačna pumpa goriva. To se može dogoditi kod benzinaca BMW-a serije 5 F10. U tom slučaju, preporučuje se da ne pokušavate dalje voziti, kako ne biste uzrokovali još veće oštećenje.
U slučaju električnih problema, kao što su neispravni prozori ili vrata prtljažnika, pridržavajte se sigurnosnih protokola, a zatim pokušajte resetirati sustav isključivanjem i ponovno uključivanjem vozila. Ako ovo ne pomogne, posjetite ovlašteni servis.
Za probleme s ovjesom, kao što su istrošene čahure ili šokovi, najbolje je izbjegavati vožnju dok se problem ne popravi. Vožnja s oštećenim ovjesom može biti opasna i dodatno oštetiti vozilo.
Problemi s paljenjem, posebice oni povezani s pumpom za gorivo, mogu pokazivati simptome poput poteškoća s pokretanjem motora, prskanja ili gašenja tijekom vožnje. U takvim slučajevima, posjet profesionalnom mehaničaru je neizbježan.
Poruke o pogreškama kvara mjenjača često znače da upravljački modul motora (DME) otkriva problem. Kad vidite takvu poruku, najbolje je odmah zaustaviti vožnju i potražiti stručnu pomoć.
Kada posjećujete servis, ponesite dokumentaciju o vozilu. Ovo će pomoći mehaničarima da brže dijagnosticiraju i poprave problem.
Redovito održavanje vozila može spriječiti mnoge uobičajene kvarove. Provjere tekućina, ulja i filtera, kao i redoviti servisni pregledi, mogu produžiti vijek trajanja vašeg BMW-a serije 5 i smanjiti rizik od kvarova.
uvijek je dobra ideja imati broj vučne službe pri ruci. U hitnim slučajevima, ovo može ubrzati rješenje i smanjiti stres.
U svakom slučaju kvara, najvažnije je brzo i sigurno reagirati. Pomoću ovih koraka, možete smanjiti štetu i troškove, te osigurati svoju sigurnost i dugotrajnost vozila.