BMW Serija 3 poznata je po svojoj pouzdanosti, ali svaki automobil ima svoje mane. Razumijevanje uobičajenih kvarova i problema može vam pomoći da bolje održavate svoje vozilo.
Ako razmišljate o kupnji ili već posjedujete BMW Serija 3, važno je znati na koje probleme trebate obratiti pažnju. Ovaj članak će vas upoznati s najčešćim kvarovima kako biste bili spremni na sve izazove.
1. Električni problemi

Kod mnogih vlasnika BMW serije 3 često se javljaju problemi s električnim sustavima. Među najčešćim problemima su kvarovi na bateriji, alternatoru i starteru.
Baterija može izgubiti kapacitet brže nego inače, posebno u novijim modelima. Napajanje se može nepredvidivo prekidati, što dovodi do slučajnog gašenja motora. Prosječna cijena zamjene baterije je oko 150-200 EUR.
Alternator također može predstavljati problem. Ako se alternator pokvari, vozilo može ostati bez struje usred vožnje, što može biti vrlo opasno. Popravak ili zamjena alternatora obično košta između 300 i 600 EUR, ovisno o modelu i starosti vozila.
Starter ponekad ne funkcionira ispravno, posebno u hladnom vremenu. Ovo može dovesti do situacija gdje se motor ne može pokrenuti, što je krajnje frustrirajuće. Zamjena startera košta otprilike 200-500 EUR.
Problemi sa senzorima su također česti. Senzori mogu prestati pravilno raditi, što dovodi do pogrešnih očitanja i upozorenja na instrument ploči. Posebno su problematični senzori položaja bregastog vratila i senzor protoka zraka. Popravak senzora može koštati između 100 i 300 EUR, ovisno o tipu senzora.
Kod novijih modela često se javljaju problemi s iDrive sustavom i infotainment sustavom. Problemi uključuju zamrzavanje ekrana, lošu reakciju sustava i povremeno gašenje. Cijene popravka ovih sustava variraju, ali mogu doseći i do 1000 EUR za ozbiljne kvarove.
Česti su i problemi s električnim prozorima i bravama. Prozor se može zaglaviti i prestati raditi. Trošak popravka prozora kreće se od 100 do 300 EUR. Električne brave također mogu odbiti otvoriti se ili zatvoriti, što može biti vrlo neugodno.
Električni problemi u BMW serije 3 svakako su područje koje zahtijeva pažnju i redovito održavanje. Važno je redovito provjeravati električne komponente kako bi se izbjegli ozbiljniji kvarovi i skupi popravci.
2. Kvarovi na motoru

BMW Serija 3, posebno modeli E90, često su suočeni s nekoliko ključnih problema vezanih uz motor. Jedan od najučestalijih kvarova odnosi se na ležajeve radilice. Ako se ovi ležajevi troše ili lome, može doći do ozbiljnih oštećenja motora. Popravak ovog problema može koštati i do 2.000 EUR, ovisno o stupnju oštećenja.
Četverocilindrični turbodizelski motori, poput onih u modelima 316d i 320d, poznati su po problemima s ubrizgavanjem goriva. Ovi motori mogu razviti probleme s injektorima goriva, što dovodi do neravnomjernog rada motora i smanjenja snage. Zamjena injektora može koštati oko 300 EUR po komadu, a ako je potrebno zamijeniti sve injektore, troškovi mogu biti značajni.
Na modelima s šest cilindara, kao što su 325i i 330i, može se javiti problem s visokotlačnim pumpama goriva. Ovaj kvar može rezultirati teškim paljenjem motora ili njegovim kompletnim neuspjehom. Popravak ili zamjena pumpe teško može proći ispod 1.000 EUR.
SMG mjenjači, koji su dostupni u nekim modelima, također su skloni kvarovima. Problemi s ovim mjenjačima često uključuju pregrijavanje i teško mijenjanje brzina. Troškovi popravka ovih mjenjača variraju, ali mogu doseći i 3.000 EUR.
VANOS sustav za varijabilno upravljanje ventilima često stvara glavobolje vlasnicima BMW-a. Ako ovaj sustav zakaže, može doći do smanjenja snage motora i neravnomjernog rada. Popravak VANOS sustava može koštati između 500 i 1.500 EUR, ovisno o opsegu problema.
Problemi s rashladnim sustavom također su česti. Pukotine na rashladnim crijevima, termostatu ili pumpi za vodu mogu dovesti do pregrijavanja motora. Ovi problemi obično zahtijevaju zamjenu dijelova, što može koštati oko 300 EUR.
Sve ove kvarove treba shvatiti ozbiljno jer mogu značajno utjecati na performanse i dugovječnost automobila. Redovno održavanje i pravovremena zamjena potrošnih dijelova pomoći će u sprječavanju ozbiljnih kvarova i osigurati da vaš BMW Serija 3 radi besprijekorno dugo vremena.
3. Problemi s ovjesom

BMW serije 3 E90 model, proizveden između 2005. i 2013. godine, može imati učestale probleme s ovjesom. Vlasnici često prijavljuju kvarove na stražnjim amortizerima i čahurama podokvira. Stražnji ovjes je često podložan oštećenjima zbog loših cesta ili agresivnije vožnje.
Uz to, prednji ovjes također može imati problema. Često dolazi do trošenja kuglastih zglobova, što može uzrokovati buku tijekom vožnje. Amortizeri na prednjem dijelu vozila mogu izgubiti učinkovitost, što rezultira smanjenjem kvalitete vožnje.
Najčešći simptomi problema s ovjesom uključuju škripanje, klackanje ili udaranje pri vožnji preko neravnina. Vožnja može postati neudobna, a automobil može biti manje stabilan u zavojima. Također, nepravilan raspored opterećenja može utjecati na gume, uzrokujući njihovo neujednačeno trošenje.
Troškovi popravka ovjesa ovise o opsegu oštećenja. Zamjena stražnjih amortizera može koštati između 300 i 500 EUR, dok popravak prednjeg ovjesa, uključujući zamjenu kuglastih zglobova, može doseći i do 600 EUR. Regularni pregledi i održavanje mogu pomoći u pravovremenom otkrivanju problema i spriječiti veće troškove u budućnosti.
Za one koji planiraju kupnju rabljenog BMW-a serije 3 E90, važno je provjeriti stanje ovjesa. Redoviti tehnički pregled i testna vožnja mogu otkriti potencijalne probleme s ovjesom. Pravilno održavan automobil osigurava bolju vožnju i dugotrajniji vijek trajanja vozila.
Neki vlasnici prijavljuju i dodatne probleme kao što su kvarovi na stražnjem brisaču motora, što može uzrokovati neispravnost zadnjeg brisača. To dodatno povećava troškove održavanja i popravaka. Važno je napomenuti da je preventivno održavanje ključno za smanjenje troškova popravka.
Najčešći Elektronski Problemi

U BMW Serija 3 često se javljaju različite elektronske poteškoće. Dva najistaknutija problema su s navigacijskim sustavom i bežičnim ključem koji može otežati pokretanje vozila.
Problemi s Navigacijskim Sustavom
Navigacijski sustav u BMW Serija 3 može ponekad izazvati glavobolje vlasnicima. Uobičajeni problemi uključuju:
Neispravno ažuriranje karata: Mnogi korisnici prijavljuju da sustav ne prepoznaje ili ne može instalirati najnovije karte. Ovo može biti frustrirajuće, osobito na dugim putovanjima.
Zamrznuti zaslon: Zaslon navigacije može se zamrznuti ili prestati reagirati na dodir. Ovo često zahtijeva ponovno pokretanje sustava, što može biti nezgodno usred vožnje.
Gubitak GPS signala: Vozila mogu povremeno izgubiti signal GPS-a, uzrokujući netočne inforamcije o pozicioniranju. Ovaj problem može biti povezan s neispravnim antenama ili softverskim greškama.
Ako se suočavate s ovim problemima, preporučljivo je konzultirati stručnjaka za BMW ili autorizirani servis. Redovito ažuriranje softvera može ublažiti neke od ovih poteškoća i osigurati da sustav radi glatko.
Bežični Ključ i Problemi s Pokretanjem
Bežični ključ u BMW Serija 3 može ponekad izazvati probleme s pokretanjem vozila:
Problemi s prepoznavanjem ključa: Vozilo možda neće prepoznati ključ, čak i kada se nalazi u vozilu. Ovaj problem može biti povezan s praznim baterijama u ključu ili problemima s prijemnikom u vozilu.
Prazna baterija ključa: Ako baterija u bežičnom ključu oslabi, vlasnik može imati poteškoća pri otključavanju i pokretanju vozila. Zamjena baterije u ključu može biti jednostavno rješenje, no ponekad će biti potrebno reprogramirati ključ u servisu.
Elektronički kvarovi: Unutarnji problemi sa elektroničkim sustavima vozila mogu također uzrokovati probleme s prepoznavanjem ključa i pokretanjem motora. Važno je redovito održavati elektroničke sustave i provjeravati ih u slučaju problema.
Ako se susrećete s problemima s bežičnim ključem, pametno je imati rezervni ključ pri ruci i obratiti se stručnjaku koji može dijagnosticirati i riješiti probleme s elektroničkim sustavom.
Problemi s Motorom

BMW Serija 3, poznata i kao E90, proizvodi se od 2005. do 2013. godine. Dok ovaj automobil nudi izvrsne performanse, njegovi vlasnici često se suočavaju s određenim problemima s motorom. Najčešće poteškoće uključuju pregrijavanje motora i gubitak snage.
Pregrijavanje Motora
Jedan od čestih problema kod BMW Serija 3 E90 je pregrijavanje motora. Pregrijavanje može biti uzrokovano nizom faktora, uključujući neispravan termostat, kvar u sustavu hlađenja, ili curenje rashladne tekućine. Kad motor pregrije, može doći do oštećenja komponenti kao što su brtve glave motora, što dovodi do skupih popravaka.
Vozači često primjećuju simptom pregrijavanja kroz očitanja temperature na instrument ploči. Ako temperatura motora prijeđe normalne granice, potrebno je odmah reagirati kako bi se izbjegla ozbiljna oštećenja. Redovita provjera rashladnog sustava, uključujući razinu rashladne tekućine i stanje crijeva, ključna je za sprječavanje ovog problema.
BMW vozila su opremljena sofisticiranim sustavom hlađenja, ali kvarovi mogu nastati čak i kod pažljivo održavanih automobila. Zato je preporučljivo redovito obavljati inspekcije i pravodobno popravljati sve uočene neispravnosti kako bi se spriječili veći kvarovi.
Gubitak Snage
Drugi čest problem kod BMW Serija 3 E90 je gubitak snage. Ovaj problem može biti uzrokovan različitim kvarovima, uključujući probleme s turbopunjačem, senzorima, ili sustavom ubrizgavanja goriva. Vlasnici često primjećuju da njihov automobil ne ubrzava kako bi trebao, ili osjete trzanje pri vožnji.
Gubitak snage može biti posebno opasan prilikom pretjecanja ili vožnje uzbrdo, kada je potrebna maksimalna snaga motora. Problem može varirati od jednostavnog, kao što je začepljen filter zraka, do složenijeg, kao što je kvar na upravljačkom modulu motora (ECU).
Rano prepoznavanje simptoma može pomoći u smanjenju troškova popravka. Redovito održavanje, uključujući zamjenu filtera i održavanje sustava ubrizgavanja goriva, može značajno smanjiti rizik od ovog problema. Ako se problem dogodi, preporuča se profesionalna dijagnostika i popravak kako bi se identificirao i riješio temeljni uzrok.
Problemi s motorom kod BMW Serija 3 E90 nisu neuobičajeni, ali pravilno i redovito održavanje može pomoći u sprječavanju ovih kvarova te produljiti vijek trajanja automobila.
Pitanja Ovjesa i Sustava Upravljanja
Kada govorimo o udobnosti i upravljanju BMW-om Serije 3, vrlo je važno razumjeti probleme vezane uz ovjes i sustav upravljanja. Oni direktno utječu na kvalitetu vožnje i sigurnost vozila.
Oštećenja Amortizera
Amortizeri su ključni za održavanje stabilnosti i udobnosti vožnje. Kod BMW-a Serije 3 (E90), česta oštećenja amortizera mogu se javiti zbog loših cesta ili dugotrajne upotrebe. Oštećeni amortizeri često uzrokuju nestabilnost pri skretanju, veće kretanje vozila na neravnim cestama i skraćeni vijek trajanja guma.
Vozači mogu primijetiti da se vozilo više naginje u zavojima ili da je vožnja znatno manje ugodna. Zamjena amortizera nije jeftina, a prosječan trošak zamjene kreće se oko 300-500 EUR po osovini, ovisno o kvaliteti dijelova i servisu.
Neispravan Servo Volan
Servo volan je bitan za lakoću upravljanja vozilom, a problemi s njim mogu značajno otežati vožnju. Kod starijih modela BMW-a Serije 3, kao što je E90, servo mehanizam može postati neispravan zbog curenja tekućine, oštećenih pumpi ili elektronike.
Znakovi problema uključuju poteškoće prilikom okretanja volana, neobične zvukove iz volana i veći napor potreban za upravljanje. Redovito provjeravanje tekućine i komponenti serva ključ je za izbjegavanje velikih kvarova. Popravak ili zamjena servo volana može koštati između 200 i 800 EUR, ovisno o ozbiljnosti problema i rješenju.
Problemi s ovjesom i sustavom upravljanja kod BMW-a Serije 3 nisu rijetki, ali redovno održavanje može spriječiti većinu ozbiljnih kvarova. Važno je djelovati na prve znakove problema kako biste osigurali sigurnu i udobnu vožnju.